تبلیغات
انجمن فرهنگی ورزشی جوانان کبیر آران و بیدگل

انجمن فرهنگی ورزشی جوانان کبیر آران و بیدگل
 

تمام آن چیزی که شما برای کمی فعال تر بودن و زندگی سالم تر داشتن به آن ها نیاز دارند:

یک جفت کفش ورزشی و کمی انگیزه

این که چقدر سرتان شلوغ است، ممانعت های خانوادگی و دیگر بهانه هایی که همه ما می توانیم داشته باشیم، اغلب برنامه ریزی ورزشی مان را با مشکل مواجه می کند، اما شاید توجه به بعضی نکات ما را در این راه ثابت قدم تر کند تا ورزش، جزئی جدایی ناپذیر از زندگی ما شود.......

تمام آن چیزی که شما برای کمی فعال تر بودن و زندگی سالم تر داشتن به آن ها نیاز دارند:

یک جفت کفش ورزشی و کمی انگیزه

این که چقدر سرتان شلوغ است، ممانعت های خانوادگی و دیگر بهانه هایی که همه ما می توانیم داشته باشیم، اغلب برنامه ریزی ورزشی مان را با مشکل مواجه می کند، اما شاید توجه به بعضی نکات ما را در این راه ثابت قدم تر کند تا ورزش، جزئی جدایی ناپذیر از زندگی ما شود.

شروع یک برنامه ورزشی می تواند مانند یک وظیفه دلهره آور باشد، اما به یاد داشته باشید که هدف اصلی شما، ارتقای سلامتی تان با توصیه به انجام فعالیت فیزیکی است.

باید خودمان را تشویق کنیم و به خود انگیزه دهیم تا حداقل 3 یا 5 روز در هفته و به مدت 30 تا 60 دقیقه (یعنی حداقل زمان ممکن) ورزش کنیم. البته شاید قبل از شروع داشتن یک برنامه منظم و مشورت با همکاران متخصص در این زمینه، به ما کمک کند تا با توجه به نوع ورزشی که به آن نیاز داریم و شدت، میزان و مدت آن، به بهترین نتیجه ممکن دست یابیم. بنابراین یک نسخه ورزشی می تواند نیاز ما را در این زمینه برطرف کند.

فعالیتی را انتخاب کنید که از آن لذت ببرید، مانند شنا، دوچرخه سواری یا کوهنوردی با دوستان. اگر به انجام فعالیت هایی نیاز دارید که شما را با انگیزه نگه دارد، ترکیبی از چند ورزش مورد علاقه تان را انجام دهید. فعالیت فیزیکی می تواند از طریق طیف گسترده ای از ورزش ها انجام شود و فقط در دویدن خلاصه نمی شود. پیاده روی یک انتخاب خوب به عنوان ورزشی با شدت متوسط است.

همچنین در دستور العمل های جدید به این نکته اشاره شده که «هرچه بیشتر، بهتر» زیرا هر چه بیشتر نسبت به حداقل فعالیت ورزش کنید، از سلامتی بیشتری برخوردار خواهید شد. با انجام فعالیت بیشتر، شما از حالت بی حرکتی خارج خواهید شد و از شر بیماری های مزمن، خلاص.

نوع فعالیت: هر فعالیتی که گروه بزرگی از عضلات را به طور مداوم و ریتمیک به کار گیرد، مانند راه رفتن، دویدن، دوچرخه سواری، شنا، کوهنوردی و فعالیت های مقاومتی مختلف، هدف مطلوب ما هستند.

فعالیت های مقاومتی: شدت متوسط فعالیت، برای پیشرفت و نگه داشت وزن، بدون چربی، کافی است. مجموعه ای از 8 تا 12 نوع ورزش که گروه بزرگی از عضلات را درگیر می کند، به مدت 2 تا 3 روز در هفته برای شما مناسب به نظر می رسند.

افراد زیر 50 سال باید هر ورزش را 8 تا 12 بار کامل انجام دهند و برای افراد بالای 50 سال 10 تا 15 بار تکرار مطلوب بوده یا تا حدی که خستگی عارض شود.

برنامه خود را تنظیم کنید: شاید برای شما آسان تر باشد که در ساعت ناهارتان، بدوید یا شاید پس از شام به پیاده روی بروید. کلید این مسأله اینجاست که شما روز و زمان خاصی را برای ورزش اختصاص ندهید تا خود را مقید کنید. فقط آن را مانند هر چیز حیاتی دیگری، جزیی از برنامه منظم روزانه خود قرار دهید. ورزش را به یکی از امور واجب خانواده خود تبدیل کنید: همسر و فرزاندان خود یا یک دوست را با خود همراه کنید تا کمی خوشی به فعالیت خود اضافه کرده باشید. این روش برای تشویق فرزندانتان به انجام ورزش و درگیر کردن آن ها در این امر از اوان زندگی شان نیز مفید است. در سال های اخیر، بررسی های زیادی به مزایای قابل توجه ورزش و داشتن فعالیت فیزیکی بر سلامتی و کیفیت زندگی افراد پرداخته اند و برکسی پوشیده نیست که منافع آن برهمه جنبه های یک زندگی سالم تأثیر گذار است. به عنوان نمونه کاهش  تمامی علل مرگ و میر، بهبود وضعیت قلبی- عروقی، کاهش متوسط خطر ابتلا به سرطان، کاهش  خطر ابتلا به دیابت خصوصا نوع 2، کم کردن ریسک پرفشاری خون، پوکی استخوان، دیس لیپدمی و چاقی، بهبود وضعیت سلامت ذهنی و داشتن مزایای اقتصادی برای خانواده و جامعه از جمله این موارد است.


برچسب ها: یک جفت کفش ورزشی و کمی انگیزه، کوهنوردی، مزیت های کوهنوردی، مزیت های ورزرش،
[ پنجشنبه 4 خرداد 1391 ] [ 03:51 ب.ظ ] [ ابوالفضل غفوره ]
نظرات
.: Weblog Themes By MihanSkin :.

درباره وبلاگ

چگونگی تشکیل گروه کوهنوردی:
پانزدهم مرداد ماه سال 1388 تصمیم گرفتم گروهی از نوجوانان شهرستان آران و بیدگل را تشویق به کوهنوردی نمایم. با چند تا از بچه های محله صبحت نمودم، چون تعدادمان خیل کم بود، موضوع را با بچه های محله های مجاور در میان گذاشتم، موفق شدیم یک گروه کوچک ازنوجوانان را تشکیل دهیم. تصمیم گرفتیم تا به همرا گروه کوهنوری ولی عصر (عج) به کوه سفید برویم. به علت زیاد بودن مسیر، بچه ها خستگی سنگینی را متحمل شدند که باعث شد بچه ها دیگه در برنامه های کوهنوردی شرکت نکنند. این شد که تصمیم گرفتم موضوع را با جوانان در میان بگذارم؛ به دلیل جوان بودن اعضای گروه و کویری بودن منطقه اسم این گروه را جوانان کویر انتخاب نمودیم. در تاریخ 14/8/1388 این گروه در دفتر هیأت کوهنوردی استان اصفهان به ثبت رسید. روز به روز گرایش جوانان به این ورزش زیادترمی شد. با موفقیت تمام در عرض چند ماه توانستیم قله های کرکس، گرگش، ولیجیا و دماوند را صعود کنیم و این موفقیت ها باعث شد خانم ها نیز به این ورزش علاقمند شوند. ظرف مدت 20 روز، تعداد عضویت خانم ها به 20 نفر رسید و هر روز به علاقمندان به این ورزش پرنشاط افزوده می شود.
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :
امکانات وب